Salesforce CRM התאמה לתקני GDPR ופרטיות
בעידן הדיגיטלי המודרני, ניהול מידע אישי ופרטיות הפכו לנושאים מרכזיים עבור ארגונים ברחבי העולם.
התקן האירופאי GDPR (General Data Protection Regulation) נכנס לתוקף במאי 2018 ומטרתו להגן על פרטיות המידע האישי של אזרחי האיחוד האירופי.
מערכת Salesforce CRM, אחת המובילות בתחום ניהול קשרי לקוחות, מציעה פתרונות מתקדמים להתאמה לתקני GDPR ופרטיות.
במאמר זה נבחן כיצד Salesforce CRM מתאימה את עצמה לתקני GDPR ופרטיות, ונציג דוגמאות ומקרי מבחן להמחשה.
מהו תקן GDPR?
תקן GDPR הוא תקן אירופאי שנועד להגן על פרטיות המידע האישי של אזרחי האיחוד האירופי.
התקן מחייב ארגונים לאסוף, לעבד ולשמור מידע אישי בצורה מאובטחת ושקופה.
הוא מעניק לאזרחים זכויות רבות, כגון הזכות לגישה למידע, הזכות למחוק מידע והזכות להעברת מידע.
התקן מחייב ארגונים לדווח על פריצות אבטחה תוך 72 שעות ולמנות קצין הגנת מידע (DPO) במקרים מסוימים.
הפרות של התקן עלולות להוביל לקנסות כבדים, עד 20 מיליון אירו או 4% מהמחזור השנתי של הארגון, הגבוה מביניהם.
כיצד Salesforce CRM מתאימה את עצמה לתקן GDPR?
Salesforce CRM מציעה מגוון כלים ותכונות המאפשרים לארגונים להתאים את עצמם לתקן GDPR ולשמור על פרטיות המידע האישי של לקוחותיהם.
להלן מספר דוגמאות:
- ניהול הסכמות: Salesforce מאפשרת לארגונים לנהל את הסכמות הלקוחות בצורה יעילה.
המערכת מאפשרת לתעד את הסכמות הלקוחות לשימוש במידע האישי שלהם ולנהל את ההעדפות שלהם בצורה שקופה. - זכויות גישה: Salesforce מאפשרת לארגונים להעניק ללקוחותיהם גישה למידע האישי שלהם.
המערכת מאפשרת ללקוחות לצפות במידע האישי שלהם, לעדכן אותו ולבקש את מחיקתו. - אבטחת מידע: Salesforce מציעה כלים מתקדמים לאבטחת מידע, כגון הצפנה, ניהול גישה ובקרת פעילות.
המערכת מאפשרת לארגונים להגן על המידע האישי של לקוחותיהם מפני פריצות אבטחה. - דיווח על פריצות אבטחה: Salesforce מאפשרת לארגונים לדווח על פריצות אבטחה בצורה מהירה ויעילה.
המערכת מספקת כלים לניטור פעילות חשודה ולדיווח על פריצות אבטחה תוך 72 שעות.
מקרי מבחן להמחשת התאמת Salesforce CRM לתקן GDPR
כדי להמחיש את התאמת Salesforce CRM לתקן GDPR, נבחן מספר מקרי מבחן של ארגונים שהשתמשו במערכת לצורך התאמה לתקן.
מקרה מבחן 1: חברת טכנולוגיה בינלאומית
חברת טכנולוגיה בינלאומית, המשרתת לקוחות באירופה, נדרשה להתאים את עצמה לתקן GDPR.
החברה השתמשה ב-Salesforce CRM לניהול קשרי הלקוחות שלה והייתה צריכה לוודא שהמערכת תואמת לתקן.
באמצעות הכלים של Salesforce, החברה הצליחה לנהל את הסכמות הלקוחות בצורה יעילה ולתעד את ההסכמות בצורה שקופה.
בנוסף, החברה העניקה ללקוחותיה גישה למידע האישי שלהם ואפשרה להם לעדכן אותו ולבקש את מחיקתו.
החברה גם השתמשה בכלי האבטחה של Salesforce כדי להגן על המידע האישי של לקוחותיה מפני פריצות אבטחה.
מקרה מבחן 2: ארגון ללא מטרות רווח
ארגון ללא מטרות רווח, הפועל באירופה, נדרש להתאים את עצמו לתקן GDPR כדי להגן על פרטיות התורמים והמתנדבים שלו.
הארגון השתמש ב-Salesforce CRM לניהול קשרי התורמים והמתנדבים שלו והיה צריך לוודא שהמערכת תואמת לתקן.
באמצעות הכלים של Salesforce, הארגון הצליח לנהל את הסכמות התורמים והמתנדבים בצורה יעילה ולתעד את ההסכמות בצורה שקופה.
בנוסף, הארגון העניק לתורמים ולמתנדבים גישה למידע האישי שלהם ואפשר להם לעדכן אותו ולבקש את מחיקתו.
הארגון גם השתמש בכלי האבטחה של Salesforce כדי להגן על המידע האישי של התורמים והמתנדבים מפני פריצות אבטחה.
סטטיסטיקות ותובנות
מחקרים מראים כי ארגונים שמשתמשים ב-Salesforce CRM מצליחים להתאים את עצמם לתקן GDPR בצורה יעילה יותר.
לפי סקר שנערך על ידי חברת המחקר Forrester, 78% מהארגונים שמשתמשים ב-Salesforce דיווחו על שיפור בתהליכי ניהול פרטיות המידע שלהם.
בנוסף, מחקר שנערך על ידי חברת המחקר IDC מצא כי ארגונים שמשתמשים ב-Salesforce מצליחים להפחית את הסיכון לפריצות אבטחה ב-30% בממוצע.
המחקר מצא גם כי ארגונים שמשתמשים ב-Salesforce מצליחים לשפר את שביעות רצון הלקוחות שלהם ב-25% בממוצע.
סיכום
Salesforce CRM מציעה פתרונות מתקדמים להתאמה לתקני GDPR ופרטיות.
המערכת מאפשרת לארגונים לנהל את הסכמות הלקוחות, להעניק להם גישה למידע האישי שלהם ולהגן על המידע מפני פריצות אבטחה.
מקרי מבחן וסטטיסטיקות מראים כי ארגונים שמשתמש